KTO SME

Nursing home

Naše poslanie

V SENIOR CARE KASKÁDY pomáhame tým, ktorí vzhľadom na svoj vek a zdravotný stav potrebujú 24-hodinovú opateru. Našim klientom poskytujeme dlhodobé ubytovanie s odbornou ošetrovateľskou a sociálnou starostlivosťou a komplexnými doplnkovými službami od celodenného stravovania až po záujmové činnosti.

nurse or helper in residential home giving food to senior man

Naša vízia

Naším zámerom je vybudovať zariadenie, ktoré bude svojimi službami, prístupom personálu, podmienkami bývania a trávenia voľného času, či vonkajším prostredím, vysoko prevyšovať slovenský štandard v poskytovaní sociálnych služieb seniorom. Náš slogan “Komfort domova v každom veku” zosobňuje náš prísľub vytvoriť klientom “domov” so všetkým, čo im umožní spokojný a kvalitný život.

29_Budova

Naše zariadenie

Prevádzkovateľom SENIOR CARE KASKÁDY je nezisková organizácia Služby pre seniorov so sídlom v Šali. Zariadenie je v prevádzke od 1. decembra 2014. Bolo spolufinancované Európskou úniou z ERDF a štátnym rozpočtom Slovenskej republiky. SENIOR CARE KASKÁDY je členom skupiny Tolerancia, ktorá už 12 rokov poskytuje komplexné sociálne služby pre seniorov vo viacerých zariadeniach rôzneho zamerania.

POKOJ V NÁRUČÍ PRÍRODY

SENIOR CARE KASKÁDY sa nachádza na príjemnom mieste v rekreačnej obrasti Kaskády, v tesnej blízkosti priehrady Kráľová, od ktorej ho oddeľuje len pás lesa.

Okolie zariadenia ponúka možnosti na relaxačné prechádzky po hrádzi, rekreačný rybolov, či vyhliadkové plavby.
V tesnej blízkosti sa nachádza rekreačné zariadenie Kaskády s hotelom a s ihriskami na športové a voľnočasové aktivity.

Mesto Galanta je vzdialené len 3 kilometre a
v najbližšom okolí sú tiež mestá Šaľa a Sereď. Z Bratislavy je SENIOR CARE KASKÁDY vzdialený 60 km a dostanete sa sem po diaľnici D1 a následne rýchlostnej ceste R1, z nej odbočiť na výjazde na Galantu.

VEĽKORYSÉ PRIESTORY

Úplne nová 3-poschodová budova je veľkoryso riešená a je celá bezbariérová.

V prízemí majú klienti veľkú spoločenskú miestnosť, telocvičňu, kaplnku, hydroterapiu a ďalšie miestnosti pre terapie a služby.
V ľavej časti prízemia sú izby pre intenzívnu starostlivosť, izolačka a ordinácia lekára.
Za recepciou sa nachádza hala pre návštevy s vonkajšou terasou.

Prvé a druhé poschodie je riešené identicky. Na každom sa okrem izieb pre klientov nachádza sesterská miestnosť, jedáleň, spoločenská miestnosť, priestory pre posedenie a 3 kuchynky pre klientov.

Okolo celého zariadenia je rozsiahla záhrada pre relaxáciu a spoločenské aktivity.

PRIESTRANNÉ IZBY

V zariadení sa nachádza 26 dvojlôžkových a 24 jednolôžkových izieb s balkónom. Každá izba má vlastné bezbariérové sociálne zariadenie s umývadlom, sprchou a WC.

Izby sú kompletne zariadené so všetkým, čo je potrebné pre život klienta v zariadení. Súčasťou vybavenia sú:

  • elektrické polohovateľné postele s hrazdou a antidekubitnými matracmi,
  • špeciálny nočný stolík uľahčujúci stravovanie ležiacich klientov,
  • skriňa a komoda zvlášť pre každého klienta,
  • stôl a stoličky,
  • prípojky na TV, rádio, telefón a internet,
  • konvektory, ktoré okrem kúrenia umožňujú v letných mesiacoch aj mierne dochladzovanie.

SIGNALIZAČNÝ SYSTÉM

V celej budove je nainštalovaný signalizačný systém sestra – klient od firmy Medicall.
Vďaka nemu si má klient možnosť kedykoľvek zavolať opatrovateľku.

V izbe sú až tri signalizačné tlačítka, jedno pri posteli a dve v kúpeľni.
Okrem toho je na izbe pri dverách signalizačná jednotka slúžiaca pre potreby personálu.
Nad dverami každej izby je svetelná signalizácia, čo tiež pomáha k lepšej orientácii personálu, a tým rýchlejšiemu obslúženiu klienta.

V sesterskej izbe je hlavná jednotka, na ktorej sa zobrazuje volanie klienta, teda číslo izby a v prípade, že ide o volanie z tlačítka pri posteli aj meno klienta. Jednotka pri volaní klienta súčasne vydáva zvukový signál.

Volanie sa na hlavnej jednotky zruší až v momente, keď sa personál zaregistruje na izbe volajúceho klienta. Týmto je zabezpečené, že po každom volaní klienta ho slúžiaci personál skutočne navštívi na izbe a vybaví jeho požiadavku.

INDIVIDUÁLNY PRÍSTUP

V Senior Care Kaskády pracujeme s informačným systémom Cygnus, ktorý sa komplexne zaoberá starostlivosťou o klienta.

Personál nášho zariadenia má podľa svojho zaradenia prístup k príslušným informáciám o klientovi.

Základným cieľom je individuálny prístup ku klientovi. Pre každého sa vypracováva individuálny plán starostlivosti, ktorého súčasťou je evidencia diagnóz, stanovenie cieľov a krokov k ich naplneniu, ktoré sú detailizované v ošetrovateľskom pláne.
Všetky činnosti vykonávané personálom, sú zaznamenávané u klienta cez prenosný miniterminál. Informácie z neho sú následne presunuté do počítača, kde sa načítavajú do dokumentácie klienta. Tu sú kedykoľvek k dispozícii k nahliadnutiu pre personál, lekára alebo príbuzného.

Informačný systém tiež obsahuje presný prehľad o platbách klientov, evidenciu finančných a hmotných depozít, či evidenciu doplnkových služieb a doplatkov za lieky.

Okrem toho disponuje množstvom ďalších funkcií, ktoré personálu umožňujú operatívne, jednoducho a efektívne poskytovať starostlivosť klientom.

Informačný systém tým v každej chvíli zabezpečuje, že každý príslušný pracovník zariadenia vie, aká starostlivosť má byť poskytovaná konkrétnemu klientovi.

DOKUMENTY

SPS_VS_2016
VÝROČNÁ SPRÁVA ZA ROK 2016
SPS_VS_2015-1
VÝROČNÁ SPRÁVA ZA ROK 2015
SPS_VS_2014_1
VÝROČNÁ SPRÁVA ZA ROK 2014
SPS_VS_2013-1
VÝROČNÁ SPRÁVA ZA ROK 2013
SPS_VS_2012-1
VÝROČNÁ SPRÁVA ZA ROK 2012
SPS_VS_2011-1
VÝROČNÁ SPRÁVA ZA ROK 2011